Doorgaan naar hoofdcontent

Koken: Snelle macaroni met gehakt en groenten

Dit jaar had ik me voorgenomen om regelmatig een nieuw receptje uit te proberen.

Tijdens het bladeren in "HALLO", het inspiratiemagazine van Jumbo Supermarkt, editie Kerst 2018 - nummer 12 kwam ik het receptje 'snelle macaroni met gehakt en groenten' tegen.
Aangezien we pasta-liefhebbers zijn, leek dit receptje me wel iets om mee te starten.

Benodigdheden voor 4 personen:  

1 zakje Knorr natuurlijk lekker macaroni (55 g)
300g macaroni
2 el olijfolie
2 uien (gesnipperd)
1 schaal mager rundergehakt (350 g)
1 zak Italiaanse roerbakmix (400 g)
1 blikje tomatenpuree (70 g)

Bereiding: 
Kook de macaroni volgens de aanwijzingen op de verpakking
Verhit in een koekenpan de olijfolie
Fruit de ui (2 minuten)
Voeg het gehakt toe en ban in 4 minuten rul
Voeg de groenten toe en bak nog 2 minuten
Schep de tomatenpuree erdoor
Voeg 150 ml water en de mix voor macaroni toe
Breng aan de kook en kook de saus 3 minuten zachtjes
Giet de macaroni af en meng door de gehaktsaus.
Breng op smaak met peper.

Smakelijk eten!



Er was nog een overschotje voor de volgende dag en daar is een beetje discussie over geweest wie het mocht opeten.

Dit zal zeker nog klaar gemaakt worden!





Reacties

Populaire posts van deze blog

Wandelen over de Grens: De Cartierheide

Zondag trokken we richting Eersel. We parkeerden onze auto aan Natuurpoort TerSpegelt en trokken onze wandelschoenen aan voor een mooie wandeling van ongeveer 6,5 km over De Cartierheide.    Voor meer info: Neem een kijkje op de website van Visit Brabant

Stoelkroon

De maand december is op komst en dus begin ik al wat rond te zoeken voor de verjaardagsfeestjes. Zoonlief mag dit jaar 8 kaarsjes uitblazen en ikzelf mag er ook veel uitblazen. Toen de zoon 3 jaar werd maakte ik een stoelkroon naar het patroon van Hilde@Home . Toen ik de kroon wilde pimpen met flock stond er een driehoekje van een strijkijzer op mijn stoelkroon. En dat enkele dagen voor de zoon zijn feestje. Dan maar snel een nieuwe bovenste laag gemaakt. Helaas is de huidige versie niet meer zo voor zijn leeftijd geschikt vindt hij. Ofwel gaan we de stoel anders versieren ofwel moet mama nog eens achter haar naaimachine gaan zitten.

Pinata

Voor het Spiderman feestje voor zijn vriendjes maakte ik ook een Pinata. Het was de eerste maal dat ik er toen een maakte en had hem een beetje te sterk gemaakt. Alle kindjes hebben er heel lang op geklopt, maar hij begaf het niet. Uiteindelijk hebben we hem kapot gescheurd.  Hier vond ik de benodigheden: Lijm: https://www.pipoos.com/collall-plakpoeder-250gr-met-maatlepel.html Crêpepapier: https://www.pipoos.com/papier/papier-en-karton/?cat=5145